Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowie Wielkopolskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony pup.ostrowwlkp.ibip.pl/public/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- >Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo
- Mogą występować grafiki bez tekstu alternatywnego
Biuletyn Informacji Publicznej zawiera teksty i zdjęcia, które zostały opublikowane w serwisie od początku jego istnienia.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Serwis Biuletynu Informacji Publicznej spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością:
- Język stron serwisu - prawidłowo określony w kodzie strony
- Tytuły stron - prawidłowo wdrożone w całym serwisie; każda strona ma swój własny, unikalny tytuł, tworzony w oparciu o jeden, ustalony wzorzec
- Konsekwentna nawigacja – spójna i logiczna w całym serwisie
- Możliwość pominięcia bloków – zagwarantowana
- Pułapki klawiaturowe - wykluczone
- Nagłówki - prawidłowo wdrożone i generowane na podstawie wprowadzanych przez redaktorów treści
- Listy - prawidłowo użyte w całym systemie
- Fokus oraz tabindex - prawidłowo wdrożone; każdy element nawigacji ma wyraźne obramowanie na aktywnym elemencie strony, a nawigacja za pomocą klawisza Tab jest logiczna.
- Kontrast - wymaganie spełnione; dla osób niedowidzących używających funkcji wysokiego kontrastu przy odwróceniu kolorów w systemie operacyjnym Windows zalecane jest używanie przeglądarki Internet Explorer 10.
- Powiększanie tekstu – wymaganie spełnione; dla osób niedowidzących w celu powiększania i pomniejszania czcionek zaleca się stosowanie klawiszy ctrl+ i ctrl-
- Rozdzielenie struktury i wyglądu - wymaganie spełnione; strony serwisu są dostępne i czytelne po wyłączeniu obsługi CSS.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Pani Aleksandry Borsuk — mejlowo poow@praca.gov.pl lub telefonicznie 62 73 73 248. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowie Wielkopolskim — ul. Wolności 29a, 63-400 Ostrów Wielkopolski
W odległości ok. 100 metrów od wejścia głównego do urzędu znajduje się przystanek MZK – Wolności, obsługujący linie: 4, 14, 5, 25, C (stan na 17 lutego 2025r.).
W rozkładzie jazdy autobusów poszczególnych linii wskazane są kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe.
Do budynku prowadzi jedno wejście. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu. Z uwagi na spory ruch samochodowy w ulicy Wolności, należy zachować szczególną ostrożność.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
Budynek urzędu jest dwupiętrowy i nie posiada windy, pochylni czy platformy.
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań
Osobami oddelegowanymi do pomocy przy wejściu osób z niepełnosprawnościami do budynku są Pani Paulina Skowrońska (62 7373221) i koordynator do spraw dostępności Pani Dorota Jackowska (62 7373201)
Obsługa osób z dysfunkcją narządu ruchu odbywa się na parterze i jest organizowana na bieżąco w zależności od zgłoszonych potrzeb.
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu pracownik merytoryczny obsługuje interesanta w dogodny dla niego sposób.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Ze względu na lokalizację siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Ostrowie Wielkopolskim (ścisłe centrum), urząd nie posiada parkingu ogólnodostępnego. Obowiązuje płatna strefa parkowania w godzinach od 10:00 do 18:00, płatność za miejsce postojowe dokonywana jest w parkometrze (stan na 17.02.2025r.). W odległości ok. 20 metrów od drzwi wejściowych do budynku znajduje się miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Na teren urzędu można wejść z psem asystującym
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących za pomocą pętli indukcyjnej w punkcie informacji przy wejściu do budynku (okienko), oraz na stanowisku obsługi osób z niepełnosprawnościami (1. piętro, pokój nr 111).
Istnieje możliwość obsługi w polskim języku migowym za pomocą tłumacza on-line, do którego dostęp jest możliwy na 1. piętrze w pomieszczeniu nr 100, od godziny 8:00 do 15:00
Dane kontaktowe do koordynator ds. dostępności - DorotyJackowskiej:
- tel. 62 7373201
-
e-mail: d.jackowska@pupostrow.pl